Aby uniknąć niepożądanych treści w indeksach wyszukiwania, webmasterzy mogą polecić pająkom, aby nie przeszukiwały pewnych plików lub katalogów za pośrednictwem standardowego pliku robots. txt w katalogu głównym domeny.

Adwords, Facebook Ads i SEO – różnice i podobieństwa. Media społecznościowe

Dodatkowo, strona może być wyraźnie wykluczona z bazy danych wyszukiwarki poprzez użycie meta-tagi specyficznej dla robotów. Kiedy wyszukiwarka odwiedza witrynę, robots. txt znajdujący się w katalogu głównym jest pierwszym przeszukiwanym plikiem. Plik robots. txt jest następnie parsowany i poleca robotowi, które strony nie mają być przeszukiwane. Ponieważ wyszukiwarka może przechowywać kopię tego pliku w pamięci podręcznej, może czasami przeszukiwać strony, których webmaster nie życzy sobie przeszukiwać.

Formy reklamy - media społecznościowe
Strony, których nie można prześledzić zazwyczaj zawierają strony logowania, takie jak np. wózki zakupowe oraz zawartość specyficzną dla użytkownika, np. wyniki wyszukiwania z wewnętrznych wyszukiwarek. W marcu 2007 r. Google ostrzegł administratorów stron internetowych, że powinni zapobiegać indeksacji wyników wyszukiwania wewnętrznego, ponieważ strony te uważane są za spam wyszukiwania. O wpływie mediów społecznościowych na pozycjonowanie i reklamę w internecie czytaj więcej: https://gogler.pl/czytelnia/media-spolecznosciowe/.

Rosnąca ranga mediów społecznościowych w 2018 roku

Różnorodność metod może zwiększyć znaczenie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Krzyżowanie linków pomiędzy stronami tej samej strony internetowej w celu zapewnienia większej liczby linków do ważnych stron może poprawić jej widoczność. Treści pisania zawierające często wyszukiwane słowa kluczowe, tak aby były odpowiednie dla szerokiego wachlarza zapytań wyszukiwawczych, mają tendencję do zwiększania ruchu.

Aktualizacja treści w celu utrzymania częstego przeszukiwania wyszukiwarek może nadać witrynie dodatkowe znaczenie. Dodanie odpowiednich słów kluczowych do metadanych strony internetowej, w tym znaczników tytułu i meta opisów, przyczyni się do poprawy trafności wyszukiwarek, zwiększając tym samym ruch. Normalizacja URL stron internetowych dostępnych za pośrednictwem wielu URL, przy użyciu kanonicznego elementu linku lub poprzez 301 przekierowań może pomóc w upewnieniu się, że linki do różnych wersji URL liczą się do poziomu popularności linków strony.