W związku z bardziej wyspecjalizowanymi wymaganiami gazety i czasopisma polegają na kompaktowych, ściśle dopasowanych krojach czcionek tekstowych z seryfami specjalnie do tego celu zaprojektowanymi, które oferują maksymalną elastyczność, czytelność, czytelność i efektywne wykorzystanie miejsca na stronie.

Neony – światło w sprawdzonej szacie

Sans serif text text typefaces (bez serifs) often are used for introductory paragraphs, incidental text, and whole short articles. Aktualną modą jest sparowanie kroju pisma typuans-serif dla nagłówków z wysokowydajnym krojem pisma typu serif o stylu pasującym do tekstu artykułu. Więcej na temat neonów dowiesz się w agencji reklamowej New Vision.

Konwencje typowania są modulowane przez ortografię i językoznawstwo, struktury słów, częstotliwości słów, morfologię, konstrukcje fonetyczne i składnię językową. Konwencje w sprawie typografii również podlegają szczególnym konwencjom kulturowym. Na przykład w języku francuskim zwyczajowo wstawia się przed dwukropkiem (:) lub średnikiem (;) w zdaniu, podczas gdy w języku angielskim nie jest.

W składzie tekstu kolor jest ogólną gęstością atramentu na stronie, zależną głównie od kroju pisma, ale także od rozstawu słów, wiodąca i głębi marginesów[37]. Układ tekstu, dźwięk lub kolor tekstu oraz interakcja tekstu z białą przestrzenią strony w połączeniu z innymi elementami graficznymi nadają tematowi „czucie” lub „rezonans”. W przypadku nośników drukowanych typografowie zajmują się również oprawianiem marginesów, doborem papieru i metodami drukowania przy określaniu właściwego koloru strony.

Zasady dotyczące jednostki typograficznej -trzy podstawowe aspekty typografii to czytelność, czytelność i estetyka. Chociaż w sensie nietechnicznym „czytelne” i „czytelne” są często używane synonimowo, typograficznie są to oddzielne, ale powiązane ze sobą pojęcia. Czytelność i czytelność zwykle wspierają estetyczne aspekty produktu.

Neon oświetlający bilbord na tle nieba

Neony – bogactwo kolorów na zawołanie

Czytelność opisuje, jak łatwo można odróżnić poszczególne znaki. Walter Tracy opisuje ją jako „jakość bycia odcyfrowalną i rozpoznawalną”. Na przykład, jeśli „b” i „h” lub „3” i „8” są trudne do rozróżnienia przy małych rozmiarach, jest to problem związany z ich czytelnością.

Typografowie troszczą się o czytelność, ponieważ to do nich należy wybór właściwej czcionki do użycia. Skrypt pędzla jest przykładem czcionki zawierającej wiele znaków, które mogą być trudne do odróżnienia. Wybór przypadku ma wpływ na czytelność typografii, ponieważ stosowanie wyłącznie dużych liter (wszystkie kapsułki) zmniejsza czytelność.

Czytelność odnosi się do tego, jak łatwo jest odczytać tekst jako całość, w przeciwieństwie do indywidualnego rozpoznawania znaków opisywanego czytelnością. Użycie marginesów, rozstawu słów i linii oraz przejrzystej struktury dokumentów ma wpływ na czytelność. Niektóre czcionki lub style czcionek, na przykład czcionki sans-serif, są uważane za mało czytelne i dlatego nie nadają się do stosowania w dużych ilościach prozy.

Przykład składu tekstu w Iowan Old Style Roman, kursywa i małe czapki, zoptymalizowany na około dziesięć słów w wierszu, czcionka o rozmiarze 14 punktów na 1,4 × prowadzeniu, z 0,2 punktu dodatkowego śledzenia za pomocą fragmentu eseju Oscara Wilde’a Angielski renesans art. 1882