W celu rozwoju dalszych źródeł finansowania przedstawień, wystawy, koncerty, kongresy i wiele innych wydarzeń, jak również sportu, sztuki i kultury są oddawane do dyspozycji promocji sprzedaży. Ze względu na niedobór środków publicznych galerie, muzea i orkiestry symfoniczne rywalizują o sponsorów z przemysłu. Jeśli sponsorzy przejmują część lub całość finansowania, wykupują usługę przyciągania. Artyści są oceniani i wynagradzani według stopnia, w jakim ich sztuka może zostać skomercjalizowana. Sama reklama jest obecnie powszechnie uważana za sztukę i wkład w kulturę. Firmy wspierają znanych artystów i w zamian otrzymują wyłączne prawa do prowadzenia kampanii reklamowych na całym świecie. O tym mogą też mówić dekoracje wnętrz Białystok – oferta agencji reklamowej.

Występ La Boheme, na przykład na Broadwayu w Nowym Jorku, zawierał w swoim zestawie przesłania reklamowe. Reklama jest zintegrowana z modą. Logo jest jedynym motywem wielu rodzajów odzieży i często jest ważniejsze niż sama odzież.

Przemysł filmowy a wykorzystywanie reklam

Przemysł filmowy, kiedyś niedostępny dla obecnego przemysłu reklamowego, jest obecnie w pełni zintegrowany z przemysłem reklamowym poprzez takie strategie, jak licencjonowanie, łączenie i lokowanie produktu. Główną funkcją wielu dzisiejszych hollywoodzkich produkcji jest sprzedaż górskiej gamy towarów. W prasie film James Bond z 2002 r. „Die Another Day”, w którym 24 partnerów reklamowych wymienia się jako „ad-venture” (firma reklamowa) zamiast „adventure” (przygoda) i zauważa się, że Bond ma teraz „licencję na sprzedaż” (zamiast licencji na zabijanie).

System wystawienniczy w Białymstoku

Ponieważ powszechną praktyką stało się umieszczanie produktów w filmach, „ma to oczywisty wpływ na to, które filmy są atrakcyjne dla reklamy, a które najprawdopodobniej będą kręcone”.
Instytucje edukacyjne i społeczne są w coraz większym stopniu dotknięte niedoborem środków finansowych. Pierwotny absolutny zakaz reklamy w szkołach został złagodzony, a sponsorowanie jest dozwolone w większości krajów związkowych pod pewnymi warunkami. Istnieją agencje reklamowe specjalizujące się w kampaniach reklamowych w szkołach. Ostatni ważny obszar, uniwersytety, znajduje się pod silną presją otwarcia się na biznes i jego interesy. Miasta takie jak Nowy Jork przyjmują sponsorów publicznych placów zabaw. (patrz również: Marketing Szkół).

System wystawienniczy w powszechniejszy formach reklamy

Praktycznie nie ma sportu wyczynowego i zawodowego bez sponsoringu. Jürgen Hüther i Hans-Jörg Stiehler mówią o kompleksie sportowo-medialnym jako złożonym zespole mediów, agencji, zarządu, organizatorów sportu, reklamy i tak dalej z częściowo wspólnymi, częściowo rozbieżnymi, ale w każdym razie komercyjnymi interesami. Prawdopodobnie media zajmują w tym centralne miejsce, ponieważ mogą udostępnić innym uczestnikom towar rzadki, a mianowicie (potencjalną) uwagę opinii publicznej. W sporcie „media mogą generować olbrzymie dane liczbowe dotyczące sprzedaży w zakresie obiegu i reklamy”.

Przemysł tytoniowy uważa promocję sportu za cenną reklamę, a samochód wyścigowy Formuły 1 został opisany w 1994 r. w czasopiśmie branżowym jako „najbardziej atrakcyjna przestrzeń reklamowa na świecie”. Badania grupowe przeprowadzone w 22 szkołach średnich w Anglii w 1994 i 1995 r. wykazały, że chłopcy, którzy wolą oglądać sporty motorowe w telewizji, rzucają palenie o 12,8% częściej niż chłopcy, którzy nie są zainteresowani sportem motorowym. Chociaż reklama wyrobów tytoniowych jest dozwolona tylko w 7 z 17 wyścigów Formuły 1, Phillip Morris pozostaje głównym sponsorem zespołu Ferrari do 2010 roku.

Transmisje reklam

Prawa do transmisji, sponsorowania i sprzedaży biletów stanowią obecnie największą część przychodów stowarzyszeń i klubów sportowych działających w dziedzinie sportu medialnego, przede wszystkim MKOl (Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego), a nie sprzedaży biletów.

Ze względu na zależność od dochodów z reklam, w ostatnich latach wiele zmieniło się w sporcie pod wpływem mediów. Należą do nich m.in. uwzględnienie w igrzyskach olimpijskich trendów sportowych, zmiany odległości zawodów, zmiany zasad, animacja widzów, zmiany w obiektach sportowych, gwiazda kultu sportowców, którzy ze względu na wartość medialną odnoszą szybkie sukcesy w reklamie i rozrywce, a także przekształcenie stadionów sportowych w korporacyjne areny. Aby zarobić, kluby sprzedają przedsiębiorstwom prawa do nadawania imion stadionom sportowym.

W USA trend ten rozpoczął się już w latach siedemdziesiątych. W Niemczech rozpoczęło się w 2001 r. od Hamburskiego Volksparkstadionu, który najpierw zmienił nazwę na AOL Arena, a następnie HSH Nordbank Arena; od 2010 r. nazywa się go Imtech Arena. W międzyczasie większość stadionów poszła za przykładem: Stadion Neckar w Stuttgarcie został nazwany Mercedes-Benz Areną.