Na początku XX wieku czasopisma modowe zaczęły zawierać fotografie różnych wzorów mody i stały się jeszcze bardziej wpływowe niż w przeszłości. W miastach na całym świecie czasopisma te były bardzo poszukiwane i miały głęboki wpływ na publiczny smak odzieży. Utalentowani ilustratorzy stworzyli wykwintne tabliczki z modą do publikacji poświęconych najnowszym trendom w modzie i urodzie. Prawdopodobnie najbardziej znanym z tych czasopism był La Gazette du Bon Ton, który został założony w 1912 roku przez Luciena Vogela i regularnie publikowany do 1925 roku (z wyjątkiem lat wojny).

Suknie wizytowe dla puszystych w modnych kolorach

Vogue, założony w Stanach Zjednoczonych w 1892 roku, jest najdłużej działającym i najbardziej udanym spośród setek magazynów mody, które przyszły i odeszły. Wzrost zamożności po II wojnie światowej, a przede wszystkim pojawienie się w latach sześćdziesiątych XX wieku taniej produkcji barwnej spowodowało ogromny wzrost sprzedaży i intensywne nagłaśnianie mody w magazynach kobiecych, a następnie w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku w czasopismach męskich.Więcej o sukniach wieczorowych w dużych rozmiarach na: Suknie dla puszystych Pań w rozmiarach xxl Warszawa – iDEOdesign.

suknie wizytowe plus size na weselu

Jednym z przykładów popularności Vogue’ a jest młodsza wersja, Teen Vogue’ a, która obejmuje odzież i trendy bardziej ukierunkowane na „fashionistę na budżet”. Projektanci Haute couture podążyli za trendem, rozpoczynając produkcję gotowych linii do odzieży i perfum, które są mocno reklamowane w czasopismach, a teraz są karłami ich firm oferujących oryginalne produkty couture.

Różne fasony sukien wizytowych w dużych rozmiarach

Niedawnym wydarzeniem w dziedzinie druku mody jest pojawienie się czasopism tekstowych i krytycznych, których celem jest udowodnienie, że moda nie jest powierzchowna, poprzez nawiązanie dialogu między światem nauki mody a przemysłem. Przykładami takich tendencji są teoria mody (1997) i Vestoj (2009). Transmisja telewizyjna rozpoczęła się w latach pięćdziesiątych XX wieku, kiedy to pojawiła się mała moda. W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku coraz częściej pojawiały się segmenty mody na różnych widowiskach rozrywkowych, a do lat osiemdziesiątych XX wieku zaczęły pojawiać się dedykowane pokazy mody, takie jak telewizja mody. FashionTV był pionierem w tym przedsięwzięciu i od tego czasu stał się liderem zarówno w dziedzinie telewizji modowej, jak i nowych kanałów medialnych.

Kilka dni po zakończeniu Fall Fashion Week 2010 w Nowym Jorku, The New Islander’s Fashion Editor, Genevieve Tax, krytykował branżę mody za jej sezonowy rozkład jazdy, głównie kosztem prawdziwych konsumentów. „Ponieważ projektanci publikują swoje jesienne kolekcje wiosną, a ich wiosenne kolekcje jesienią, magazyny mody takie jak Vogue zawsze i z niecierpliwością czekają na nadchodzący sezon, promując parkas we wrześniu, podczas gdy w styczniu wydają recenzje na temat szortów”- pisze. „Sawvy kupujący są więc uzależnieni od tego, aby ich zakupy były skrajnie, być może niepraktycznie dalekowzroczne”.