Kolejną istotną tendencją w zakresie przyszłości reklamy jest rosnące znaczenie rynku niszowego, wykorzystującego reklamy niszowe lub ukierunkowane. Również wywołane przez Internet i teorii długiego ogona, reklamodawcy będą mieli coraz większe możliwości dotarcia do konkretnych odbiorców. W przeszłości najskuteczniejszym sposobem przekazywania informacji było przekazywanie jak największej liczby odbiorców na masowym rynku. Jednak śledzenie wykorzystania, profile klientów i rosnąca popularność niszowych treści, wywołanych przez wszystko, od blogów po portale społecznościowe, zapewniają reklamodawcom mniejsze, ale znacznie lepiej zdefiniowane widownie, co prowadzi do reklam, które są bardziej odpowiednie dla widzów i skuteczniejsze dla marketingowych produktów firm.

Systemy identyfikacji wizualnej początki

Jednym z takich reklamodawców jest m. in. Comcast Spotlight, który stosuje tę metodę w swoich nagraniach wideo na żądanie. Reklamy te są skierowane do określonej grupy i mogą być oglądane przez każdego, kto chce dowiedzieć się więcej o konkretnej firmie lub praktyce, z domu. Powoduje to, że widz staje się proaktywny i faktycznie wybrać, jakie reklamy chcą oglądać. Niche marketingu można by również pomóc, wprowadzając kwestię koloru do reklam. Natomiast o reklamie wizualnej więcej na: reklama wizualna.

litery przestyrzenne w reklamie

Różne kolory odgrywają ważną rolę w strategiach marketingowych, na przykład widzenie błękitu może promować poczucie spokoju i daje poczucie bezpieczeństwa, dlatego wiele sieci społecznościowych, takich jak Facebook, używa niebieskich logo. Google AdSense jest przykładem marketingu niszowego. Google oblicza główny cel strony internetowej i odpowiednio dostosowuje reklamy; używa słów kluczowych na stronie (lub nawet w wiadomościach e-mail), aby znaleźć ogólne pomysły na tematy nie wykorzystywane i umieszcza reklamy, które najprawdopodobniej będą klikane przez widzów konta e-mail lub odwiedzających stronę.

Systemy identyfikacji wizualnej a inne systemy reklamowe

Koncepcja crowdsourcingu ustąpiła miejsca trendowi reklamy generowanej przez użytkowników. Reklamy generowane przez użytkowników są tworzone przez ludzi, w przeciwieństwie do agencji reklamowej lub samej firmy, często w wyniku konkursów reklamowych sponsorowanych przez markę. Na targi Super Bowl 2007, wydział Frito-Lays w PepsiCo zorganizował konkurs Crash the Super Bowl, który umożliwił ludziom stworzenie własnej reklamy Doritos. Firma Chevrolet zorganizowała podobny konkurs na linię samochodów typu SUV-ów Tahoe, a dzięki sukcesowi reklamy reklamowej Doritos w roku 2007 Super Bowl, firma Frito-Lays wznowiła konkurs na Super Bowl 2009 i 2010.

Uzyskane w ten sposób reklamy należały do najbardziej znanych i lubianych reklam Super Bowl. W rzeczywistości, zwycięska reklama, że emitowane w 2009 Super Bowl Super Bowl został sklasyfikowany przez USA Today Super Bowl Ad Meter Super Bowl Ad Meter jako najlepszą reklamę na rok, podczas gdy zwycięskie reklamy, które emitowane w 2010 Super Bowl zostały uznane przez Nielsena BuzzMetrics’s BuzzMetrics jako „najbardziej hałaśliwe”. Innym przykładem firm z powodzeniem korzystających z crowdsourcingu jest firma Jones Soda, która zachęca konsumentów do udziału w projektowaniu samych etykiet.